راهکار های افزایش طول عمر ابزار آلات برقی

بناباز
9 مهر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

در خصوص باطری باید اطلاعات زیر را داشته باشید:

عمر چرخه باتری یک عامل مهم است. در اصل تعداد دفعاتی است که باتری می تواند شارژ شود و سپس تخلیه شود، قبل از اینکه به ظرفیت پایان عمر از پیش تعریف شده خود برسد. عمر چرخه می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد، و در این صفحه، ما قصد داریم نگاهی کوتاه به این عوامل بیاندازیم.

دما

دما می‌تواند تأثیر زیادی بر عمر چرخه باتری داشته باشد، زیرا بر واکنش‌های شیمیایی در حال انجام در داخل آن تأثیر می‌گذارد. دمای مطلوب برای باتری 25 درجه سانتی گراد است. اگر باتری دمایی بالاتر یا کمتر از این رقم را تجربه کند، ممکن است از کاهش ظرفیت رنج ببرد.

جریان ها

اکنون به سراغ جریان ها می رویم. به‌طور ساده، جریان‌های بالاتر معمولاً باعث تولید گرمای بیشتر و شوک بیشتر روی باتری می‌شوند، بنابراین اگر بدانید که این مسئله می‌تواند تأثیر منفی بر چرخه عمر باتری داشته باشد، تعجب نمیکنید.

پنجره DoD/Voltage

توصیه نمی‌شود باتری‌ها را از 0% SoC تا 100% SoC شارژ کنید،

زیرا این کار بر عمر چرخه تأثیر منفی می‌گذارد. در عوض، باتری ها باید از چیزی حدود 20٪ تا 80٪ شارژ شوند. این کار می تواند توسط کاربر انجام شود، یا در عوض، سازنده BMS می تواند این ویژگی را در محصول خود ایجاد کند.

عمر باتری

سن باتری بر چرخه عمر باتری نیز تأثیر می گذارد. باتری های قدیمی

به دلیل تخلیه خود و واکنش های انگلی درون خود می توانند چرخه عمر کوتاه تری داشته باشند. این بدان معنی است که باتری هایی که قبل از استفاده برای مدت طولانی ذخیره انرژی داشته اند ، عمر کمتری خواهند داشت.

آستانه پایان عمر

پایان عمر توسط سازنده تعیین می شود و معمولاً حدود 60 تا 80 درصد ظرفیت اولیه است. اگر یک تولیدکننده

EoL را 70% تعریف کند، احتمالاً چرخه عمر بالاتری نسبت به زمانی که به عنوان 80% تعریف شده بود خواهد داشت.

همیشه اینطور نیست که وقتی باتری به EoL می رسد نیاز به تعویض داشته باشد. می توان به استفاده از آن ادامه داد، اما عملکرد محدودی خواهد داشت، که با گذشت زمان بیشتر، بدتر می شود. از سوی دیگر، باتری‌ها می‌توانند زودتر از حد انتظار از کار بیفتند، به‌ویژه در صورت استفاده نادرست، فشار مکانیکی یا ذخیره خارج از شرایط توصیه‌شده.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.